Preguntes productives sobre les roques


favaritx-Tolo

Des de Ciències naturals:

Com es poden classificar? Com són? (ESO). Experiments per observar la textura (Ex: aquest per observar la de les roques magmàtiques)

Com podem saber la història d´una roca? (CS)  El cicle de les roques (ESO). Per què són diferents les roques del nord i del sud de Menorca?

Es poden transformar? a quina temperatura? Les persones l´empren o la transformen? per a què? (ex: marès, calç…) Com s´expliquen les transformacions?

Des d’Educació física:

Com dissenyaries un itinerari en bicicleta per conèixer la història geològica de la teva zona?

Des de Matemàtiques:

La biografia matemàtica d´una roca.

– Em dic tal…. provenc de tal família….. els meus avantpassats…..

– Vaig nèixer a….. vaig venir a caure aquí perquè…….

– Peso tant……

Des de llengua.

La meva biografia
1. A quina roca em semblo  més i per quines característiques?
2. Com seria la meva biografia matemàtica?

Des d´anglès

Propostes sobre geologia de PBS teachers. PRIMÀRIA.  SECUNDÀRIA

Responder

